Monday, November 28, 2005

Kfar Darom Evacuees And The High-Rise In Ashkelon

Here is a great lesson in how the Israeli MSM sells the government spin on things. Ido Efrati of Ynet reports the following:
State purchases apartment building on former settlers’ request; now, evacuees change their mind, refuse to move into new homes
The settlers sound quite unreasonable don't they? In the 11th(!) paragraph of the article, the settlers side of the story is finally reported although in a very vague manner. The whole matter seems entirely illogical. The Arutz 7 report of the same story seems far more credible:
The 58 families of the former Jewish Gaza community of Kfar Darom, for instance, have been told time and again that their move to a high-rise building in Ashkelon was just a matter of time, and that they could expect to move within a short time. In fact, after several delays and postponements, some families actually began moving their belongings this week into what they thought would be their home for the coming 2-3 years.

But then came the last straw. The homeless citizens were told that the company that would be taking responsibility for the apartments - Amigur, a public housing provider - had a new series of demands, and that a new delay was forthcoming.
Read both accounts in full. It reveals a lot about how the Israeli MSM distorts the news.

1 comment:

Batya said...

Just yesterday I tried to teach my students about objective and subjective and the difference between a news report and other articles.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...